
Warsztaty dla firm i organizacji
Dlaczego nas potrzebujecie?
Wydaje nam się, że stres to coś złego i niepotrzebnego. Mało, naszym zdaniem zbyt mało, mówi się o jego pozytywnych stronach. Okazuje się, że stres jest głównym czynnikiem mobilizującym nas do działania. Pozwala nam poradzić sobie z problemami, trudnymi sytuacjami, zmusza nasz do podjęcia aktywności. Pomaga nam szukać nieoczywistych rozwiązań; rozbudza kreatywność.
Musimy pamiętać, że przekraczając pewną granicę – indywidualną dla każdego z nas, stres staje się czynnikiem wyniszczającym. Może objawić się stanami lękowymi, obniżoną wydajnością, problemami z koncentracją, brakiem energii i zadowolenia z wykonywanych czynności/pracy. Jest przyczyną wypalenia zawodowego. Ważne jest, abyśmy poznali mechanizmy działania stresu, czynniki, które go wywołują, a także odnaleźli granicę, która oddziela tzw. stres pozytywny – eustres, od stresu negatywnego – dystres.
Na naszych treningach antystresowych, poszerzymy wiedzę oraz wzbogacimy umiejętności uczestników m.in. w zakresie: rozpoznawania rodzajów i objawów stresu, autoanalizy zachowań w sytuacjach stresowych, technik panowania nad emocjami, narzędzi skutecznej komunikacji, sposobów przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu, efektywnego „korzystania” ze stresu, a także technik i metod reagowania na stres.
Nasze warsztaty różnią się od innych obecnych na rynku prowadzeniem do którego angażujemy różnych specjalistów tj. dwóch coachów, terapeutę i psychiatrę. A przede wszystkim to jedyne warsztaty na rynku, które w 80% wykorzystają techniki pracy ćwiczeniowej i angażują uwagę uczestników ich emocje i doświadczenie w 100% uczestników.
Jakie korzyści Waszej organizacji czy firmie przyniesie TRENING ANTYSTRESOWY?:
- zdiagnozuje zachowania w sytuacji stresowej kadry managerskiej
- przyniesie rozpoznanie mechanizmów stresowych
- zwiększy efektywności i komfort pracy
- wpłynie na zmniejszenie skutków bycia w sytuacji stresowej
- nauczy sprawnego kontrolowania emocji
- uczestnicy poznają metody i techniki radzenia sobie w stresie
- rozwinie umiejętności komunikacyjne
- pokaże wykorzystanie stresu w automotywacji
- poznanie czynników powodujących wypalenie zawodowe
- poznanie metod radzenie sobie z napięciem emocjonalnym
Ramowy plan:
- Czym jest stres;
- Jak się objawia;
- W czym stres pomaga a dlaczego lepiej go unikać w nadmiarze;
- Komunikacja nastawiona na porozumienie.
- Język szakala i język żyrafy, elementy porozumienia bez przemocy-NLP,
- Granice miedzy lojalnością a asertywnością,
- Komunikowanie tzw. trudnych treści;
- Praca z przekonaniami drogą do pokonywania stresu
- Reframing – przeramowanie myśli;
- Zmiana negatywnych przekonań;
- Praca z krytykiem wewnętrznym.
- Autoanaliza zachowań w sytuacjach stresowych
- Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
- Skuteczne zarządzanie zadaniami;
- Jak radzić sobie z przeciążeniami i szumem informacyjnym;
- Pracoholizm przyczyną wypalenia;
- Jak monitorować poziom wypalenia zawodowego u pracowników;
- kiedy wprowadzać tzw. koła ratunkowe;
- Metody walki ze stresem
- Uzdrawiające nawyki
- Relaksacja
- Ćwiczenia oddechowe
- Inne autorskie techniki (wizualizacje, afirmację, hipnoza)
- Pisanie jako działanie terapeutyczne;
- Dzienniki, pamiętniki
- Tworzenie list presji
- Pudełko wdzięczności i inne
- Jak poczuć się lepiej przez ciało?
- Zachowania służące zdrowiu,
- Uzdrawiające nawyki
- Ćwiczenia fizyczne pomagające w redukcji napięcia
Instytucja szkoleniowa wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych pod numerem: 2.02/00162/2019