
fot. Matthew Feeneya na Unplash.
Dlaczego rozwiązywanie i zapobieganie konfliktom jest ważne?
W jednym z badań* aż 85% pracowników odpowiedziało, że musi radzić sobie z konfliktami do pewnego stopnia. Inne badania mówią, że przeciętny manager spędza 25-40% swojego czasu na radzeniu sobie z konfliktami. Zatem konflikt w zespole się po prostu wydarzy. Skupmy się na tym co robić, żeby sobie z tym poradzić. Do rzeczy. Co proponujemy?
- Trzech specjalistów od umysłów
- Trzy charyzmatyczne osobowości
- Trzy punkty widzenia
- Różne metody i nowatorskie narzędzia pracy
- Analiza przypadków
- Praktyka i ćwiczenia
Cel pracy:
- nabycie wiedzy niezbędnej do monitorowania, przeciwdziałania i radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi wypracowanie praktycznych umiejętności rozpoznawania i szybkiego reagowania na konflikt w zespole
- wzajemne, skuteczne motywowanie się przez pracowników w grupie
- wzrost efektywności i skuteczności pracy
Adresaci:
- kadra kierownicza i zespoły pracowników
- osoby zainteresowane poznaniem narzędzi skutecznej komunikacji
Korzyści dla uczestników:
- nauka skutecznych metod rozwiązywania konfliktów
- wiedza na temat zapobiegania konfliktom
- uwolnienie się od istniejących konfliktów
- praktyczne użycie biofeedbacku
- praca nad postawami lojalności i zaufania uczestników szkolenia
- wzmocnienie pozytywnych więzi między uczestnikami szkolenia
- poznanie i integracja zespołu. certyfikaty dla uczestników
Metody pracy:
- praca warsztatowa
- prezentacje i instruktaże narzędziowe
- ćwiczenia indywidualne/grupowe
- analiza studiów przypadków
- rozwiązywanie zagadnień problemowych
- analiza dobrych praktyk
Warunki pracy:
- praca grupowa, pracujemy z maksymalnie 30 uczestnikami, optymalna grupa to między 9 a 15 osób
- czas pracy to 1 dzień szkoleniowy - 8 godzin (z dwoma przerwami)
- warsztaty stacjonarne, prowadzone w siedzibie firmy
Ramowy plan:
- definicja konfliktu (metodologia w różnych ujęciach)
- podejście do rozwiązywania konfliktów (z odgrywaniem scenek rodzajowych)
- emocje w konflikcie (też: rola relacji)
- komunikacja w konflikcie (m.in. werbalna, niewerbalna)
- strategie rozwiązywania konfliktów plan postępowania w konflikcie
- 5 dysfunkcji pracy zespołu w konflikcie (narzędzia do ich naprawy)
- lojalność i zaufanie - metody budowania
- rola mediatora w konflikcie (metody i narzędzia do wykorzystania)
- skalowanie rezultatów
Podczas warsztatów skorzystamy z całej gamy ćwiczeń, m.in:
- Przejazd tramwajem bez biletu
- Przeszłość, teraźniejszość, przyszłość
- Gra Krokodyl
- Karty do gry - Emocje
- Czy mamy cechy wspólne?
- Kosz roszczeń
- Badanie pulsu
Instytucja szkoleniowa wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych pod numerem: 2.02/00162/2019